Dream team
Zaangażowanie pasjonatów z różnych dziedzin
Zarówno e-learning, jak i treści albumu zostały opracowane merytorycznie przez Guacamayo. Doświadczenie w przygotowywaniu materiałów dla dzieci ułatwiło dostosowanie treści do możliwości percepcyjnych uczniów. Następnie na bieżąco koordynowaliśmy, by zarówno ilustracje, jak i wszelkie infografiki były czytelne i zrozumiałe dla każdego, kto ma kontakt z e-learningiem oraz albumem. Przydatna okazała się wyobraźnia przy tworzeniu ciekawych przykładów oraz porównań i wieloletnie doświadczenie w pracy z treściami i dopasowywaniu ich do przeróżnych grup docelowych, realizując tym samym cel projektu.
Treści sprawdzone zostały przez ekspertów z dziedziny rybołówstwa, Morza Bałtyckiego oraz żywienia. Następnie ilustracje przygotował Adam Quest (wybrany spośród 10 ilustratorów rozważanych do realizacji projektu), przy ścisłej współpracy z Guacamayo. Po ich opracowaniu ponownie sprawdzaliśmy wraz z ekspertami czy ilustracje są merytorycznie poprawne. Ostatnim etapem pracy nad e-learningiem była praca na samej platformie, wgrywając treści i obrazki do e-learningu. Nad rozwiązaniami programistyczno-informatycznymi czuwał Konceptlab przy współpracy z Mobile Madness. Testy i poprawki przebiegły wspólnymi siłami, po czym rozpoczęliśmy pracę nad 52 stronicowym albumem Skarby Bałtyku.
Prace w projekcie zaczęliśmy w kwietniu 2020. E-learning został oddany do użytku we wrześniu, po czym rozpoczęliśmy prace nad albumem. Ostatnie ilustracje albumu Skarby Bałtyku powstaną na koniec stycznia 2021. W lutym rozpoczynamy ogólnopolską kampanię promującą platformę e-learningową, po czym zaczniemy ogólnopolskie badanie wiedzy o Morzu Bałtyckim. Album wydrukowany zostanie w marcu 2021 trafi jako nagroda do 500 uczestników badania.
Projekt zrealizowany został na zlecenie Kołobrzeskiej Grupy Producentów Ryb. Materiał współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego w ramach Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze”.